خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/22 - 13:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
وحیدی مطرح کرد

اهمیت حمایت از طرح‌های دانش بنیان استحصال آب های ژرف برای مقابله با خشکسالی در خراسان شمالی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح‌های دانش بنیان استحصال آب های ژرف برای مقابله با خشکسالی در این استان حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه محصولات صنایع پارک علم و فناوری، اظهار کرد: برنامه‌های مطالعاتی استحصال آب‌های ژرف توسط معاونت علمی رئیس جمهور و جهاد دانشگاهی کشور در دستور کار قرار دارد و این برنامه ریزی ها در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان در مرحله حفاری چاه قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح استفاده از ظرفیت آب‌های ژرف به عنوان پیشنهاد در مجلس مطرح شده است افزود: برخی از استان ها محدودیت منابع آبی دارند و این طرح به تامین منابع آب پایدار کمک می کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان خاطرنشان کرد: شهر سنخواست و جاجرم این استان نیز از نظر خشکسالی در محدوده این طرح های مطالعاتی قرار می گیرد و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

وی افزود: طرح های مطالعاتی استحصال آب های ژرف در فازهای مختلف و چند سطحی است که مطالعات با ایده های فناورانه عملیاتی خواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: شهرستان سنخواست و جاجرم به لحاظ ژئوفیزیکی مشابه استان هایی است که در صورت اجرای طرح استحصال‌ آب ژرف در آینده فرصت برای توسعه صنایع و ساخت واحدهای مسکونی را فراهم می کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 369756
حمیدرضا خدامی
خبرنگار

حمیدرضا خدامی

آخرین اخبار